Aprecierea constanta a preturilor materiilor prime, dar si neputinta Peugeot de a se extinde in afara pietei europene duc la micsorarea profitului cu sute de milioane de euro.
PSA Peugeot Citroen, al doilea mare constructor de autovehicule din Europa, si-a corectat in jos previziunile privind profitul pe anul 2006 din cauza rezultatelor slabe din prima jumatate a anului, datorate preturilor mai mari la materiile prime, scrie Bloomberg.
Profitul net a scazut cu 60% pana la 303 milioane de euro (381 milioane de dolari) sau 1,32 euro pe actiune, fata de cifra revizuita de 752 milioane de euro obtinuta in aceeasi perioada a anului trecut. Yann Delabriere, directorul economic al grupului, a declarat ca pretul mai mare al materiilor prime a insemnat o scadere cu 206 milioane a profitului.
Jean-Martin Folz nu a reusit sa reduca suficient de repede cheltuielile si sa creasca valoarea vanzarilor din afara Europei suficient de rapid pentru a opri scaderea profitului pentru al saselea semestru consecutiv. Desi a lansat de curand modelul 207 Hatchback, succesorul cunoscutului 206, oficialii Peugeot considera ca in a doua jumatate a anului se va obtine aceeasi marja operationala ca in primele sase luni ale lui 2006, de 2,4 procente.
"Este un dezastru, un adevarat dezastru, in ciuda faptului ca au lansat noi modele pe piata, cum ar fi 207", este de parere Jens Schattner, analist la banca Dresdner Kleinwort, care a dat o recomandare de "hold" actiunilor constructorului francez.
Dupa anuntarea rezultatelor financiare actiunile Peugeot au pierdut 3,8 euro pana la nivelul de 41,81 euro. De la inceputul acestui an, titlurile Peugeot au scazut cu 15%.
Profitul de pe prima jumatate a anului a fost sub media de 418 milioane de euro calculata de 11 analisti intervievati de Bloomberg. Veniturile au crescut cu 0,3% pana la cifra de 29,09 miliar