vor continua să curgă reclamaţii din partea cetăţenilor, vizavi de staţionarea maşinilor pe trotuare, pe spaţii verzi sau în staţiile de transport în comun. Situaţia este la limită, vor continua să curgă reclamaţii din partea cetăţenilor, vizavi de staţionarea maşinilor pe trotuare, pe spaţii verzi sau în staţiile de transport în comun. Situaţia este la limită, pentru că poliţiştii de la circulaţie nu pot da amenzi decât autoturismelor parcate pe carosabil, iar Administrarea Domeniului Public poate interveni numai în parcările Telpark.
Nici amendamentul, nici proiectul de hotărâre
Potrivit sesizărilor venite de la Poliţia Rutieră, pietonii sunt frecvent nevoiţi să circule pe stradă, pentru că trotuarele sunt ocupate de... maşini. Acest lucru duce, evident, la mărirea riscului de accidente.
Contractul cu firma care se ocupă de blocarea roţilor în cazul maşinilor parcate ilegal a fost reziliat anul trecut, în urma unor acuzaţii din partea consilierilor. În aceste condiţii, Administrarea Domeniului Public a rămas singura societate abilitată în acest domeniu. Consilierii au avut însă de obiectat faptul că atribuirea acestui serviciu este directă, şi nu în urma unei selecţii de oferte sau licitaţii. Interesant este că un amendament care propunea tocmai acest lucru a căzut la vot. La fel şi proiectul de hotărâre.
Concesionarea acestei activităţi urma să se facă în schimbul unei redevenţe lunare de 11% din valoarea tarifului de deblocare, pentru fiecare autovehicul (42,01 lei, exclusiv TVA, actualizat anual). Activitatea s-ar fi desfăşurat cu minimum cinci autoturisme echipate cu câte cel puţin 20 de dispozitive de blocare.
Top 3 parcări fără plată, în zona centrală
1. Parcările de la Universitatea de Vest şi cea de la Universitatea Politehnica (cinci minute de mers pe jos până în centru);
2. Parcarea din Piaţa 7