Temperaturile mari din ultima perioada i-au determinat pe romani sa consume mai multa inghetata, bere si apa minerala, impulsionand totodata si vanzarile de aparate de aer conditionat. Datorita caniculei, producatorii recupereaza din pierderile provocate de lipsa turistilor de la mare in lunile mai si iunie.
Caldura mare din ultimele zile a adus mai multi clienti in fata vitrinelor frigorifice de inghetata. "Vanzarile din ultimele doua saptamani sunt mai mari cu aproximativ 50% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Pentru intregul an 2006 estimam o crestere de aproximativ 40% fata de anul 2005", ne-a declarat Florin Rosescu, directorul general al Kubo Ice Cream, companie care produce marca Amicii. "Vanzarile de inghetata Napoca sunt peste bugetul estimat, influentate si de vreme, care a fost de partea noastra pana acum, desi nu eram foarte optimisti la inceputul lunii mai. Inghetata ramane deocamdata un produs de impuls, consumul fiind strans legat de conditiile meteorologice", spune Daniela Dorca, brand manager Napolact.
IULIE, LUNA DE VARF. Cresterea vanzarilor incepe in luna mai, dar varful consumului este in luna iulie, spun producatorii. "In general, peste 50% din vanzarea anuala de inghetata se realizeaza in lunile mai, iunie si iulie. Intr-o luna din sezonul cald vanzarea este de patru ori mai mare decat in extrasezon", afirma Florin Rosescu, directorul general al Kubo Ice Cream. El apreciaza ca volumul pietei autohtone de inghetata industriala (cea produsa in fabrici specializate) este de circa 25.000 - 30.000 de tone pe an, respectiv 70-100 de milioane de euro. Principalii jucatori pe aceasta piata sunt companiile Delta Romania, Kubo Ice Cream, Betty Ice, Napolact, Prodlacta si Ati-Cream.
CONSUM SI PREFERINTE. Romanii sunt in urma europenilor in ceea ce priveste consumul de inghetata pe cap de locuitor, acesta fiind de 5-8 ori mai mic d