Unul dintre cele mai importante grupuri constructoare de masini la nivel european, PSA Peugeot Citroen traverseaza o criza profunda. Ultimele rezultate vorbesc despre o scadere dramatica a vanzarilor, a cifrei de afaceri si a marjei de exploatare. In acest context, restructurarea producatorului a devenit inevitabila. Printre masurile cheie anuntate in acest scop se numara promovarea modelelor 207 si 308.
PSA Peugeot Citroen trece printr-o perioada dificila. Actiunile grupului au scazut in ultimele zile cu aproximativ 11% la Bursa de la Paris, rezultatul net pe primul semestru a inregistrat si el o scadere deplorabila cu pana la 59,2%, ajungand la 303 milioane de euro, iar cea mai proasta figura a facut-o marja operationala, care s-a prabusit efectiv cu peste 70%, la 227 milioane de euro. In Europa, vanzarile (de 1,23 milioane de unitati) au scazut cu aproape 100.000 de unitati in raport cu primul semestru din 2003. In tot acest timp, ultimul model pe care a mizat grupul, respectiv Peugeot 207, ingreuneaza tot mai mult situatia, vanzarile sale fiind sub asteptari.
O reforma urgenta
In acest context, releva un material publicat de cotidianul francez Le Figaro, conducerea se vede obligata sa revizuiasca in jos volumul marjei operationale pentru cea de-a doua parte a anului, si sa elaboreze de urgenta un plan de iesire din criza.
Liniile directoare ale acestui plan si detaliile sale vor fi dezvaluite de patronul PSA in luna septembrie, cand vor fi prezentate si estimarile pentru anul viitor. Cert este la ora actuala ca reforma va trebui sa determine o reducere a costurilor structurale.
In plus, potrivit surselor citate de Le Figaro, masurile nu vor urma modelul deja incetatenit din industria auto care presupune reducerea posturilor si inchiderea de fabrici.
Iar asta fiindca PSA nu vrea cu niciun chip sa renunte la cota d