Dupa 20 de ani, televizorul portabil adus de la rusi, cu ecran catodic, ramane o solutie eleganta de pus pe bordul masinii. E mare, fundul (scuzati) se loveste de geam, iar antena iti intra in ochi la curbe, dar nu exista nimic mai high-tech si mai eficient la banii lui. L-am vazut la taximetristii din Iasi, care isi mai tineau in felul asta clientii in masina pe perioada campionatului de fotbal. Pentru un fan al gadgeturilor, tehnologia miroase a Evul Mediu. Insa faptul ca ofera un ecran mare (pentru o masina), la un pret care poate sa fie cat o zecime din cel al unui sistem de navigatie dotat cu tuner TV, arata pur si simplu ca suntem niste fraieri. Noi, astia care ne zgaim la ecrane mici, spalacite, la care esti taxat la megabit, n-avem nici un motiv sa fim mandri.
Ne-au facut din marketing. Intreaga tehnologie digitala, cu promisiunile ei cele mai diverse, nu e in stare la ora asta sa puna pe un ecran cat palma mea, intr-o masina in miscare, televiziune de calitate, cu acoperire nationala. Pentru asta, tehnologia veche de 50, 60 de ani ramane cat se poate de actuala. Televiziunea in eter bate televiziunea digitala la mare distanta, la fel cum stirile cu Gica Petrescu au batut intamplarile mai noi de la concertul Bloodhound Gang.
Numai ca batrana supa de imagini mai are 6 ani sa ne umple burtile (si capetele) gratis. Pana in 2012, statele europene trebuie sa treaca la standardul digital, aflat in acest moment in faza de experiment in Bucuresti. Diferitele lui arome (caci inca nu e o versiune paneuropeana comuna) inca se mai bat pe piata - insa probabil ca nu va fi la fel de rau ca razboiul dintre VHS si Beta. Pana atunci, piata ramane la nivel simbolic - cativa importatori de masini ofera alternativa montarii unui tuner cu care ai cateva statii de televiziune la o calitate decenta. Pana la sfarsitul anului ar putea veni telefoanele (Nokia are deja un m