Liviu Facaleata, directorul general al Pic Group: Nu reinventam noi roata, conceptul de hipermarket este o reteta stabilita de ani buni in afara. Liviu Facaleata, directorul general al grupului Pic, cu activitati de productie, comert si prestari de servicii, spune ca procesul de vanzare este mai important, dar si mai dificil decat cel de productie.
"Ca sa vinzi trebuie in primul rand sa convingi. Degeaba produci daca nu poti vinde apoi marfa pe piata", afirma Liviu Facaleata.
Atunci cand si-a inceput activitatile de productie de alimente, in anul 2000, grupul Pic a decis sa-si dezvolte si sistemul de distributie, pentru a face fata volumului mai mare de marfa. A continuat si distributia altor produse fabricate de companii de pe piata, dar criteriul principal in alegerea partenerilor a fost ocolirea produselor care concureaza cu cele ale Pic.
"Nu putem distribui in acelasi timp si produsele noastre si pe cele care sunt in concurenta cu ele", adauga Liviu Facaleata.
In hipermarketul Pic din Pitesti, deschis in anul 2004, evitarea concurentei nu mai este posibila, pentru ca grupul merge pe strategia de diversificare a ofertei de produse pe toate categoriile.
In prezent, hipermarketul detinut de Pic comercializeaza aproximativ 40.000 de produse, de la peste 600 de furnizori. Suprafata magazinului este de aproximativ 7.000 de metri patrati.
Pic si-a propus crearea unui lant propriu de 8 hipermarketuri pana in anul 2010, ceea ce se inscrie in evolutia fireasca a grupului, mai spune Liviu Facaleata.
"La inceput ne-am propus sa devenim cel mai mare grup din judetul Arges, acum ca am realizat acest lucru ne indreptam privirile spre intreaga tara. Iar piata de retail este foarte buna si se va dezvolta mult in viitor, odata cu schimbarea comportamentului consumatorilor care prefera tot mai mult sa se aprovizioneze din marile m