Lux sau spiritualitate, tandrete sau comoditate, parfumul este bunul necesar care se va gasi mereu in trusa unei femei sau printre lucrurile utile ale unui barbat. Totusi, deseori ne intrebam cat de originali, deschisi la a da bani pentru acest produs sau cat de comozi suntem in achizitionarea lui.
Daca vorbim despre piata parfumurilor din Romania, aceasta a fost estimata in anul 2005 la 250 milioane de euro. Intru totul adevarat este faptul ca cei mai multi romani prefera sa foloseasca parfumuri in trend, care poarta pe ele sigla multinationalelor precum: Oriflame sau Avon, companii care promoveaza marketingul direct. Reprezentante mari in Romania sunt si ale companiilor Coty sau firme distribuitoare de marci importante cum ar fi Everet, distribuitor al parfumurilor Calvin Klein, Hugo Boss sau Cerutti. La capitolul popularitate insa, un parfum precum Giordani, Little Black Dress, Individual Blue sau Rebel detin suprematia pe piata, cel putin in vanzari.
Succesul lor deriva clar din calitate, dar un parfum este cumparat si pentru satisfacerea nevoilor emotionale, pentru senzatia de exclusivitate, naturalete si distinctie. Cu toate acestea, una din patru femei achizitioneaza un parfum similar, dupa cum ne spun surse din piata. De asemenea, �sapte din 10 femei folosesc zilnic cel putin un produs parfumat, performanta intrecuta in Europa de Est doar de Slovenia, Cehia si Bulgaria�, dupa cum precizeaza pentru Wall-Street, Andreea Catu, PR specialist in cadrul companiei Avon Cosmetics Romania.
Starul face parfumul... �abordabil�
Exista totusi o tendinta, aceea a �intoarcerii catre lux, prestigiu, stilul retro in designul ambalajelor, acest lucru fiind valabil la mai toate bradurile�, a afirmat pntru Wall-Street Gabriela Popa, chief accountant al companiei Oriflame Romania.
Piata parfumurilor cunoaste o evolutie importanta, Euromonitor, comp