Reprezentantii Ministerului Transporturilor si cei ai Agentiei de Dezvoltare Regionala (ADR) de Nord-Vest au prezentat, ieri, proiectele prioritare din domeniul transporturilor din nordul Transilvaniei. Pe langa soselele care ar urma sa asigure legatura cu autostrada Bors - Brasov, pe lista celor mai importante zece proiecte se regaseste trenul suspendat cu monosina din Cluj-Napoca.
Reprezentantii Consiliului Civic Local considera ca aceasta lista de prioritati nu este neaparat cea mai buna. Presedintele "ImoCredit", bancherul Iosif Pop, este unul dintre cei care fac parte din Consiliul Civic Local, care grupeaza mai multe organizatii ale societatii civile din Cluj.
Potrivit acestuia, o serie de proiecte trecute pe lista de prioritati a regiunii sunt intr-adevar justificate. Asa ar fi, de pilda, realizarea centurilor ocolitoare ale orasului Cluj-Napoca, fara de care traficul rutier prin oras s-ar sufoca in cativa ani.
De asemenea, Pop considera ca dezvoltarea Aeroportului International este importanta pentru ca acest lucru ar aduce investitii in oras. Cat despre proiectul trenului suspendat cu monosina, presedintele "ImoCredit" crede ca acesta nu prea ar avea ce cauta pe lista de prioritati intocmita de Agentia de Dezvoltare Regionala de Nord-Vest.
La randul ei, purtatorul de cuvant al ADR N-V, Lia Valendorfean, a afirmat ca lista de prioritati a fost facuta pe baza proiectelor primite de la administratiile locale si judetene, iar angajatii institutiei nu au intervenit in proiecte.
Primarul din Cluj-Napoca, Emil Boc, nu a putut fi contactat pentru a da detalii legate de acest subiect, pentru ca se afla in concediu.
Propunere hazlie
Preocuparea legata de trenul monosina a starnit deja amuzament. Oamenii sustin