atunci când şeful Autorităţii Naţionale pentru Turism, Ovidiu Marian, a declarat că s-a săturat de litoral şi că face… ceva pe el. Unii ar putea spune că sunt doar nişte vorbe, spuse atunci când şeful Autorităţii Naţionale pentru Turism, Ovidiu Marian, a declarat că s-a săturat de litoral şi că face… ceva pe el. Unii ar putea spune că sunt doar nişte vorbe, spuse cu năduf de cineva care se recunoaşte învins de sistem. Alţii se întreabă dacă nu cumva declaraţiile suspect de neaoşe ale preşedintelui ANT nu fac cumva parte dintr-o strategie de comunicare, pentru că dă bine la popor o astfel de imagine de băiat de gaşcă. Poate că adevărul este pe undeva la mijloc, dar nu trebuie trecut cu vederea că această lehamite exprimată cu tărie prin viu glas are un puternic corespondent practic: în domeniul turismului, lucrurile nu se mişcă deloc. Aşa se face că, după 16 ani de la Revoluţie, România nu are încă un brand de ţară, acel ceva care să scoată în evidenţă oferta turistică autohtonă şi să o delimiteze de statele concurente. şi, după cum merg lucrurile, nici nu va avea prea curând. Ce mai contează că avem Delta Dunării, cu peisajele ei unice în Europa, că avem şi mare, şi munte, precum şi o istorie, şi o cultură, pe care am putea să le împărtăşim şi altora, dacă nu reuşim să le punem în valoare şi să le vindem aşa cum trebuie? Avem ce, dar nu avem cu cine, ar spune unii. Cu hotelieri hulpavi, care de abia aşteaptă sezonul să-şi asigure traiul pentru lunga perioadă de inactivitate, cu chelneri care te tratează cu dispreţ când e vorba a te servi şi cu lăcomie când vine nota de plată. Sistemul de învăţământ, pentru personalul din turism, este învechit, iar legislaţia nu le asigură un trai decent în extrasezon. Mulţi dintre patronii de hoteluri, care-şi conduc unităţile după cum îi taie capul de fost gestionar sau şef de salon la "Hotelul Partidului", nu conştientizează că om