In anii �70 BMW era un producator local care se adresa unei clientele de nisa, cifre precum 50.000 de unitati comercializate dintr-un anumit model reprezentand un real success. Astazi BMW a devenit cel mai mare producator mondial de automobile de lux, depasindu-si vechiul rival Mercedes
Vanzari de peste un million de vehicule si rate ale profitabilitatii care se lupta de la egal la egal cu cele raportate de General Motors sau grupul DaimlerChrysler. Acestea sunt coordonatele de astazi ale liderului segmentului de lux in industria auto. BMW si-a deschis in ultimii ani orizonturile, acaparand cota de piata si din segmentul de masa, fara a isi sifona insa imaginea de brand de lux, sportivitate si putere. Dar ce anume a trasformat grupul german intr-o poveste de succes la nivel mondial?
Retragerea unui lider
In urma cu o saptamana, liderul constructorului german si-a anuntat retragerea din compania pe care condus-o in ultimii patru ani. Desi a fost CEO al BMW doar din 2002, Helmut Panke se identifica practic cu transformarea companiei dintr-un jucator local intr-un constructor cu un cuvant greu de spus la nivel mondial.
In cei aproape 25 de ani cat a lucrat la BMW, Panke a dezvoltat micuta companie, extinzand productia peste granite, fiind artizanul unor achizitii importante in industrie si inovand noi caracteristici pentru modelele BMW care aveau sa transforme producatorul german intr-un brand inconfundabil.
Panke a introdus informatizarea autovehiculelor BMW, a sustinut si pus in practica extinderea productiei prin deschiderea unor noi fabrici in SUA, Anglia si recent China si a patrat intacta imaginea de brand de lux a modelelor BMW in ciuda deschiderii catre noi segmente de piata. Desi nu se afla in fruntea Consiliului de Administratie, prin pozitia sa de strateg sef a creionat linia de dezvoltare a grupului german, fiind omul din spatel