IN LIBERTATE Prima editie libera a batranului festival, cea din 1990, s-a desfasurat sub bagheta realizatorului tv Titus Munteanu.
Un ziarist de la Corriere della Sera prezent la prima editie necenzurata a festivalului romanesc compara Mamaia cu San Remo, isi aminteste Titus Munteanu. "A fost o explozie, o refulare a oamenilor, care nu au putut sa faca nimic pana atunci. A fost un festival foarte bun", spune realizatorul tv, care a fost pionul principal al organizarii primei editii libere a celui mai mare concurs de muzica usoara autohtona. Atunci, castigatorii sectiunii Interpretare au fost Perletta Toma (locul al treilea), care acum canta in Italia, Adrian Enache (locul al doilea) si Laura Stoica (locul intai). Titus Munteanu a realizat noua din editiile postdecembriste ale festivalului, dar cunoaste culisele sale de zeci de ani. "Inainte de 1989, Ministerul Culturii era implicat in organizarea acestui eveniment. Acum, doar Consiliul Judetean Constanta este componenta fixa. In rest, Dumnezeu cu mila", afirma realizatorul, intr-un fel nemultumit de "politizarea" unui eveniment de care ar trebui sa se ocupe mai degraba oamenii din show-biz.
PIEDICI. "Demarajul" catre o Mamaia moderna, in pas cu cerintele publicului, a fost foarte greoi. S-a uitat ca muzica s-a schimbat in totalitate si, din pacate, compozitorii din generatiile mai vechi lucreaza dupa acelasi retetar. "Le spuneai de Mamaia, replicau: «Aha, deci cantece din astea mari, lente, lalaite»", afirma Munteanu.
Degringolada care a insotit negocierile dintre Consiliul Judetean Constanta si principalele posturi de televiziune autohtone in ultima perioada, refuzul artistilor de top de a se prezenta la seara slagarelor, (aproape) aceleasi vesnice creatii reciclate, dar si intrarea contracost au cam alungat publicul din Teatrul de Vara de la Mamaia. Cu cei aproximativ 5 euro, cat a costat biletu