Pe 28 iulie, cea mai mare companie de brand consultancy, Interbrand, a dat publicitatii topul 100 al celor mai puternice brand-uri la nivel mondial. Dupa cum se arata in comunicatul de presa publicat pe site-ul Interbrand, compania realizeaza acest top de sase ani, impreuna cu trustul media BusinessWeek.
Top 10
Pozitiile principale din acest clasament sunt ocupate de corporatii extrem de cunoscute la nivel mondial. Pe locul intai se claseaza compania americana de bauturi racoritoare Coca-Cola, urmata indeaproape de gigantii IT Microsoft si IBM. Tot o companie de informatica americana, Intel, ocupa locul sase, precedata insa de compania americana General Electrics. Firma europeana cu cea mai buna clasare in top este Nokia, urmata de cea mai bine clasata companie japoneza, Toyota. Pe ultimele trei locuri din top 10 se situeaza Disney, McDonald's si Mercedes.
Performante remarcabile
Conform analizei realizate de Interbrands, una dintre cele mai importante evolutii este a companiei de telecomunicatii Nokia, care dupa patru ani de scadere a valorii de brand, a reusit sa recupereze pozitia de leader in domeniul telecomunicatiilor, brand-ul fiind preferat atat de consumatorii mai instariti, cat si de cei care prefera produsele economice.
Cea mai mare crestere a valorii de brand a fost de 47%, performanta inregistrata de compania Google.
Analistii Interbrand considera ca cei de la Google au reusit sa se ridice in top pana la pozitia 24 datorita promovarii unei imagini de "baieti buni", in comparatie cu rivalii de la Microsoft care au tot avut probleme cu legea. Pozitia 47 ocupata de compania eBay este si ea impresionanta si reprezinta o dovada a acceptarii din ce in ce mai mari de catre consumatori a comertului prin Internet.
Performante negative, remarcabile si ele
Pierderile in valoa