Disputa dintre europeni si americani despre industria aviatica se intensifica pe fondul esuarii rundei de negocieri Doha, care a fost anuntata luni. In incercarea de a justifica nefinalizarea discutiilor, Bruxelles-ul si Washington-ul s-au acuzat reciproc de inflexibilitate, fiecare dintre Guverne fiind interesat sa isi protejeze producatorii domestici. Saptamana trecuta, oficialii europeni au anuntat ca sunt gata sa sustina subsidiile pentru compania Airbus, daca acestea vor fi acceptate de Organizatia Mondiala a Comertului.
Dupa cum arata EUobserver, comisarul european pentru Comert, Peter Mandelson, a declarat: "Eu nu am spus ca Guvernele trebuie sau nu trebuie sa sustina Airbus cu bani. Eu spun doar ca investitiile trebuie sa fie compatibile cu regulile OMC".
Compania Airbus ar avea nevoie de sprijin financiar pentru constructia modelului modernizat de A350, model menit sa rivalizeze cu produsul Boeing 787 Dreamliner, cu care s-au inregistrat dificultati in productie si intarzieri la desfacere. Guvernele europene, pe de o parte, si cel american, pe de alta parte, se acuza reciproc ca acorda ajutor neloial celor doua firme.
Airbus primeste fonduri guvernamentale britanice, franceze si germane, iar Boeing primeste subsidii indirecte prin proiecte de cercetare pentru aparare.
Disputa dintre europeni si americani despre industria aviatica se intensifica pe fondul esuarii rundei de negocieri Doha, care a fost anuntata luni. In incercarea de a justifica nefinalizarea discutiilor, Bruxelles-ul si Washington-ul s-au acuzat reciproc de inflexibilitate, fiecare dintre Guverne fiind interesat sa isi protejeze producatorii domestici. Saptamana trecuta, oficialii europeni au anuntat ca sunt gata sa sustina subsidiile pentru compania Airbus, daca acestea vor fi acceptate de Organizatia Mondiala a Comertului.
Dupa cum arata EUobserver, comisaru