Regiunea romaneasca cea mai vizitata de turistii straini este Transilvania. Muntii inalti si vaile impadurite, oamenii prietenosi, bisericile din lemn, varietatea culturala data de amestecul etnic, castelele misterioase si mai ales povestile cu vampiri au facut ceea ce autoritatile romanesti nu au reusit, sau poate nici nu au incercat: conturarea firava a unui brand turistic. Autoritatile nationale care se ocupa de dezvoltarea turismului nu au avut niciodata o strategie coerenta legata de promovarea Transilvaniei ca brand, desi, datorita romanului lui Bram Stoker despre vampirul Dracula, este cea mai cunoscuta provincie romaneasca. Regizorii, actorii si producatorii de la Hollywood au facut mai mult pentru turismul din Ardeal decat au facut ministii si secretarii de stat platiti din bani publici. Elemente de identificare a Transilvaniei au fost, sau vor fi incluse in actiunea de realizare a brandului de tara, alaturi de cele altor regiuni, ce are ca rezultat, cel putin la prima vedere, imaginea unei Romanii "vagi", imposibil de fixat mental chiar si de turistii din Europa. Regiunea nu a fost, insa, niciodata promovata institutional ca brand de sine statator. "Am ales Transilvania, nu Romania" Intrebat de ce a ales sa vina ca turist in Romania, Knud Simon Andersen, un tanar de 28 de ani, din Copenhaga, a raspuns ca de fapt a ales sa vina in Transilvania. "Am fost impreuna cu prietenii mei peste tot in Europa. Pentru ca ne cam saturasem de Franta si Olanda, si alte tari, anul acesta ne-am decis uitandu-ne pur si simplu pe harta. Prietena mea a vazut Transilvania si ne-am spus: "Oau, Dracula!". Nici macar nu stiam ca e in Romania", a spus acesta. In cele aproximativ doua saptamani cat au stat in Romania, danezii au strabatut circuitul "clasic", recomandat de majoritatea birourilor de informare: Sibiu, Brasov, Sighisoara, Covasna, Harghita, Mures, Cluj, Alba Iulia s