ajuns să fie cumpărate doar pentru copii de până în trei ani. Vânzări susţinute prin dezvoltarea altor produse"Noile jucării electronice sau cu soft-uri implementate încep să prindă teren ajuns să fie cumpărate doar pentru copii de până în trei ani.
Vânzări susţinute prin dezvoltarea altor produse
"Noile jucării electronice sau cu soft-uri implementate încep să prindă teren pentru grupa de vârstă 3-5 ani. După această perioadă însă calculatorul devine suveran", ne-a declarat Răzvan Bădilă, director la Paralela 45 Turism, importator unic al produselor Chicco.
În aceste condiţii, producătorii autohtoni încep să se reorienteze spre dezvoltarea altor produse pentru susţinerea vânzărilor. "Segmentul de piaţă căruia ne adresăm este în scădere, motiv pentru care, pe lângă păpuşi, am dezvoltat un important segment de figurine şi animale pentru grădină.
Produsele au prins foarte bine şi au înlocuit producţia de păpuşi din februarie-mai a.c.", ne-a declarat Dana Neacşiu, manager la compania Arădeanca.
Brandurile câştigă teren
Comercializarea produselor la negru reprezintă un alt dezavantaj al producătorilor autohtoni. Specialiştii în domeniu apreciază că acest segment se ridică la circa 30%, în România foarte puţine firme supunându-şi jucăriile unor teste de siguranţă înainte de a fi lansate pe piaţă. Totuşi, chiar şi în aceste condiţii, românii au început să prefere jucăriile de calitate. Dana Neacşiu constată că, deşi puterea de cumpărare a românilor nu a crescut foarte mult, se observă o cerere crescândă pentru păpuşi scumpe cu diverse mecanisme şi accesorii care fac păpuşa interactivă. "Cererea de consum s-a modificat extrem de rapid şi radical. În ţara noastră, până în iunie 2005, jucăriile fără brand, comune, de provenienţă China, dominau sever piaţa. Din aceasta cauză, valoarea totală a pieţei româneşti era la