(Foto: Republicanul)
Ministerul Educatiei si Cercetarii a alocat in 2002 patru miliarde de lei pentru un proiect de reducere a continutului de aerosoli rutieri, adica a prafului depus pe marginea drumurilor publice. Coordonatorul acestui proiect a fost Universitatea de Petrol si Gaze din Ploiesti, in colaborare cu Institutul de Cercetari Chimice Icechim Bucuresti.
Timp de aproape trei ani, 39 de cercetatori au lucrat la o formula de aditivi speciali care sa impiedice depunerea particulelor de praf si au reusit sa inventeze o solutie cu calitati asemanatoare celor folosite pentru curatirea arterelor de circulatie din marile capitale europene.
”Proiectul intitulat Aditivi pentru reducerea continutului de aerosoli rutieri in Municipiul Ploiesti a fost un succes, cercetatorii nostri reusind sa stabileasca o formula optima pentru curatenia stradala. Noi am depus proiectul la Primaria Ploiesti, care poate de acum inainte sa-l implementeze.
Aditivii au caracteristicile de calitate prevazute in standardele Uniunii Europene pentru acest tip de produs”, sutine rectorul UPG Ploiesti, Vlad Ulmanu.
In compozitia produsului intitulat ”aditiv antipraf” si brevetat la OSIM intra diferite substante, cum ar fi clorura de calciu, ulei de pin, acid benzoic si altele, la care se poate adauga o esenta de parfum, care sa improspateze atmosfera.
In timpul testarii aditivului pe arterele principale ale Ploiestiului s-a constat ca umiditatea la nivelul solului se pastreaza chiar si patru zile, praful a fost indepartat de 17 ori mai eficient decat in cazul stropirii cu apa ”chioara”, iar substantele anticorozive din compozitia solutiei au protejat caroseriile autovehiculelor aflate in trafic.
Cozia Georgescu, reprezentantul Primariei Ploiesti, care a fo