Zentiva Romania (fosta Sicomed) a inregistrat in primele sase luni ale acestui an vanzari de 38,4 mil euro, de 14 ori mai mult fata de perioada similara a anului trecut, potrivit raportului semestrial al grupului ceh Zentiva.
Excluzand vanzarile producatorului Sicomed, preluat anul trecut de catre Zentiva, portofoliul format din medicamentele companiei cehe au inregistrat vanzari de circa 23 de milioane de euro, reprezentand o crestere de aproape opt ori fata de primele sase luni din 2005.
"Cresterea s-a datorat aplicarii unei strategii optime de dezvoltare, precum si lansarii pe piata romaneasca a unor noi produse (Tralgit, Fokusin, Coxtral), care au adus vanzari considerabile. Evolutia vanzarilor a fost impulsionata si de produsul Simvacard, care detine aproximativ 50% din segmentul sau in Romania", a declarat Mariana Wencz, country manager Zentiva.
In ceea ce priveste brandurile internationale Zentiva, pe piata autohtona cele mai bine vandute medicamente au fost Simvacard si Tralgit, cu 54% mai mult decat anul trecut. Cu toate acestea, cea mai importanta contributie la rezultatele obtinute in Romania au avut-o brandurile locale, precum Algocalmin, Antinevralgic P, Extraveral si Dicarbocalm.
De altfel, Algocalminul a intrat in topul celor mai bine vandute medicamente ale grupului ceh la nivel international, ocupand locul sase, cu vanzari de 6,3 mil euro.
"In Romania, care este acum a doua piata pentru Zentiva, continuam sa ne intarim prezenta prin lansarea a tot mai multe branduri internationale de succes si ne asteptam ca aceasta evolutie pozitiva sa se mentina in continuare", a declarat presedintele Zentiva, Jir? Michal.
Pe de alta parte, Klaas Postema, directorul general al producatorului de farmaceutice Zentiva SA Romania va parasi incepand de astazi aceasta functie, insa isi va mentine calitatea de presedinte al Consiliului