Mai mult de jumatate din cele 26 de trasee de maxi taxi care circulau pana ieri in Bucuresti vor fi de azi trase pe dreapta de politisti si de inspectorii municipalitatii.
Primaria a decis, in urma cu cateva luni, sa mai circule prin oras numai 17 linii de maxi-taxi, iar in urma licitatiei au ramas doar 11. Majoritatea traseelor se concentreaza pe partea de sud si de est a orasului, ocolind centrul si nordul, zone care, surprinzator, erau foarte rentabile, dar nu au fost licitate.
Aceleasi masini si soferi care vand bilete
Desi autoritatile sustineau ca in urma licitatiei vor circula prin Bucuresti numai microbuze moderne, vor opri in statii fixe si vor avea tonete speciale de bilete, pentru ca soferii sa nu mai fie tentati de o eventuala evaziune fiscala, realitatea care incepe azi, 1 august, dovedeste ca, de fapt, s-a schimbat doar numarul traseelor.
Masinile vor fi aceleasi, biletele se vor vinde tot la sofer, iar de oprit tot unde va dori calatorul vor opri. Singurii schimbati sunt operatorii, jumatate din cele care si-au adjudecat cele 11 trasee fiind firme care nu au mai operat pana acum in Capitala.
"Am renuntat de comun acord la statiile fixe, pentru ca operatorii au spus, pe buna dreptate, ca fac un transport rapid si era inutil sa le ingreunam circulatia obligandu-i sa opreasca la statii fixe", a motivat consilierul PD Stefan Pirpiliu, initiatorul metodologiei de avizare a traseelor de maxi-taxi. El a mai adaugat ca "schimbarile privitoare la vanzarea de bilete si la calitatea masinilor au intervenit pe drumul spre licitatie si ca nu ar fi corecte".
Linie Traseu Pret bilet (RON) Pret abonament (RON)
701 Piata Obor-Voluntari 1,2 70
707, 708, 709, 710 Rahova-Prelungirea Ghencea 1,2 40
715 Colentina 1 40
717 Berceni 1 40
716 Regie-Piata Progresul 1,5 70
705 Periferie Dristor 1,5 70
71