Privatizarea amenzilor de circulatie a revoltat pe multi, insa putini sunt cei care vor sa dea amanunte des-pre afacerea pusa la cale de autori-tati. IRSA, asociatia care monteaza camerele de luat vederi, ascunde mecanismul captarii banilor publici. Privatizarea amenzilor de circulatie a revoltat pe multi, insa putini sunt cei care vor sa dea amanunte despre afacerea pusa la cale de autoritati. IRSA, asociatia care monteaza camerele de luat vederi, are sediul in incinta Ministerului de Interne.
Articolul publicat in editia de luni a Jurnalului National, intitulat "Privatizarea Amenzilor", a beneficiat de un larg interes din partea cititorilor. Sute de mesaje, telefoane si institutii si-au exprimat stupoarea fata de modul in care sunt distribuiti banii proveniti din amenzile de circulatie. In incercarea de a clarifica lucrurile, am luat legatura cu directorul de operatiuni al asociatiei Centrul Regional pentru Siguranta Rutiera (IRSA), Dana Voicu. Dialogul a fost insa extrem de confuz si, in loc sa lamureasca problema, directorul se incurca in explicatii.
CONFIDENTIAL. Din capul locului am vrut sa aflam de la directorul IRSA care este situatia cheltuielilor necesare implementarii sistemului de supraveghere video. Reamintim cititorilor ca Romania este prima tara din lume in care a fost introdus conceptul "contravenientul plateste". Mai pe larg explicat, IRSA primeste de la producatori straini radare, le instaleaza in Romania, vitezomanii sunt amendati de Politie, o parte din banii rezultati din contraventii urmand sa fie virata producatorilor, iar cealalta parte sa mearga la bugetul autoritatilor locale. Intrebat despre cheltuielile pe care le implica sistemele, directorul Voicu a replicat: "Am voie sa primesc donatii, sponsorizari, finantari, sa desfasor activitati comerciale care sa-mi aduca profit. Daca va dau categoriile de cheltuieli, punct cu pun