Incepand cu luna octombrie, Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG din Stuttgart, Germania, va lansa noul model 911 GT3 RS pe piata europeana. Aceasta varianta purista de GT3 este adecvata in special pentru curse. GT3 RS se distinge prin performantele sale si prin experienta pura a conducerii care este caracteristica unei masini de circuit, indeplinind in acelasi timp toate cerintele pentru o masina sport pentru traficul rutier.
Motorul deosebit de performant se remarca printr-o capacitate cilindrica de 3,6 litri, generand 415 CP la 7.600 rot/min. Turatia maxima pe care o poate atinge motorul este de 8.400 rot/min. Puterea generata pentru un litru de capacitate a motorului este de 115,3 CP. Aceste valori corespund actualului model GT3. RS ofera insa o performanta si mai buna. Datorita cutiei de viteze cu sase rapoarte scurte, si greutatii vehiculului, cu 20 kg mai mica, turatia motorului este si mai libera, permitand modelului 911 GT3 sa accelereze de la zero la 100 km/h in 4,2 secunde. Aceasta inseamna cu o zecime de secunda mai rapid decat GT3. Are nevoie doar de 13,3 secunde pentru a ajunge la 200 km/h. Viteza maxima este de 310 km/h.
Pentru cunoscatori
Modelul de referinta "RS" va accelera pulsul cunoscatorilor de Porsche. Modelele precum legendarul Carrera RS 2.7 din 1972 si 911 RS de tip 964 (1991) au fost si ele masini sport care s-au distins printr-o manevrabilitate dusa la extrem. Aceasta traditie continua cu noul 911 GT3 RS. La fel ca predecesorii sai, el ofera un model de baza si preaprobat pentru a fi utilizat intr-o serie de competitii sportive.
O caracteristica a noului "RS" este caroseria, mai lata cu 44 mm in spate decat la 911 GT3. Spatele cu aspect agresiv ascunde un ecartament mai larg, care nu numai ca amelioreaza stabilitatea directionala, dar creste si potentialul de acceleratie laterala al acestui coupé cu doua locuri