In razboiul crancen pe care il poarta cu bulgarii, turismul nostru a ajuns sa apeleze la ultima rezerva strategica - patriotismul romanilor. Diversi responsabili din „fenomen” au ajuns sa-i indemne mai mult sau mai putin voalat pe cetateni sa-si cheltuiasca banii de concedii pe acasa, unde „sunt oferte bune, trebuie doar sa le cauti cu atentie”.
Singura problema e ca acest patriotism poate fi calculat foarte exact, in euro. Astfel, un loc intr-o camera dintr-un hotel de patru stele cu „all inclusive” din Bulgaria, Grecia sau Spania se invarte intre 50 si 70 de euro. Pe litoralul nostru, unde la „all inclusive” intra doar urletele de manele de la carciuma de peste drum, locul face si 170 de euro.
Proportia se pastreaza si la hotelurile din celelalte categorii, asa ca nu e de mirare ca romanii au obtinut locul I pe natiuni la migratia turistica in Bulgaria in primul semestru al acestui an.
Oricum, in conditiile in care si serviciile de la sud de Dunare sunt mai bune, trebuie sa fii mai patriot decat Ecaterina Teodoroiu si Mihai Viteazu la un loc ca sa accepti senin, dupa un an de munca grea, o gaura de cateva sute de euro in bugetul de concediu.
Culmea e ca actiunea asta vine dupa ce Ministerul de Externe, patriot si el in felul lui, stabilise ca Bulgaria e o tara periculoasa pentru turisti, aidoma Irakului. Nici asta n-a tinut, asa ca Gheorghe Fodoreanu, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism, a luat taurul de coarne.
Omul, cu aerul unei foci satule si competente, a decretat ca serviciile de la noi sunt la fel de bune ca prin alte parti si ca presa habar n-are ce scrie. In general, presa asta ar trebui sa-si vada de treaba ei, sa-si gaseasca alte subiecte usoare, de vara, si sa nu mai sperie potentialii turisti.
Presedintele ANAT, saracu’, are dreptate pentru ca uite ce a putut sc