Cea mai mare companie media din lume, Time Warner Inc., a anuntat o crestere a profitului pe cel de-al doilea semestru, multumita ultilizatorilor de telefonie digitala si a liniilor de date de mare viteza precum si a cresterii bruste a publicitatii online, din moment ce si-a anuntat planurile de a oferi gratuit serviciile web si de e-mail ale companiei AOL (America Online).
Gigantul media a spus ca propunerea legata de serviciile AOL, oferite gratuit de la inceputul lunii septembrie, are scopul de a duce la o crestere puternica a publicitatii pe divizia de online. Profitul companiei vine sa acopere pierderile inregistrate in urma cu un an.
Time Warner a precizat ca profitul sau net a fost de un miliard de dolari, adica 24 centi pe actiune, comparativ cu pierderea neta de 409 milioane de dolari sau noua centi pe actiune, in perioada similara a anului trecut, cand compania a avut de-a face cu procesul actinarilor.
Excluzand detaliile, compania a avut un profit de 20 centi pe actiune. Venitul anual a crescut cu 1%, pana la 10.7 miliarde dolari.
Larry Haverty, manager al companiei Gamco Investors, care detine actiuni Time Warner, a precizat ca este �extaziat� de cresterea puternica a venitului companiei, din acest trimestru. �Este un foarte puternic raport�, a completat Haverty. Cresterea trimestriala a AOL, cu 40%, a adaugat o crestere medie a vanzarilor din industrie, de 30 pana la 35%, este de parere Haverty.
Servicii gratuite pentru 17.7 mil. de abonati
Venitul anual al AOL a scazut cu 2% pana la 2 miliarde de dolari. De asemenea, aproximativ 976.000 de abonati din S.U.A. au renuntat la serviciile AOL, de la inceputul primului trimestru, incheind aceasta perioada cu 17.7 milioane de abonati. AOL intentioneaza sa creasca puternic afacerea cu publicitate online, din moment ce serviciile web si cele de e-mail vor fi gratuite.