Pretul mare al benzinei i-a facut pe americani sa se indrepte spre masinile cu un consum mai eficient, producatorii asiatici fiind avantajati de aceasta situatie, cota lor pe piata americana ajungand la 41,4% in luna iulie.
Toyota a depasit Ford Motor la numarul de unitati vandute in luna iulie si a devenit a doua companie din SUA dupa cota de piata, pe primul loc aflandu-se General Motors, scrie Bloomberg.
Toyota a vandut in iulie 241.826 de unitati in Statele Unite, in crestere cu 12% fata de anul trecut, mai mult cu 427 de masini decat Ford. Castigurile de 6% pentru Honda Motor si de 6,2% pentru Hyundai au ajutat companiile auto asiatice sa ajunga la o cota de piata de 41,4%, fata de procentul de 33,1% in 2005.
"Lucrurile s-au schimbat foarte mult. In trecut numai GM era obisnuita sa detina jumatate din piata auto din SUA", este de parere Walter McManus, director al departamentului de studii ale transporturilor la Universitatea din Michigan. "Vanzarile sunt direct influentate de costul combustibililor si de eficienta consumului", spune McManus.
Principalul atu al Toyota a fost anul acesta cererea mare pentru modelele cu un consum redus Corolla, Scion si SUV-ul Rav4, in conditiile in care pretul benzinei s-a mentinut aproape de pragul de 3 dolari.
In timp ce Toyota se pregateste pentru a mari capacitatea de productie din SUA pentru a produce cu aproximativ 500.000 de unitati mai mult, GM si Ford isi reduc personalul cu circa 60.000 de oameni si inchid 26 de fabrici pentru a limita pierderile pe care le inregistreaza in aceasta zona.
Vanzarile de masini si camionete au scazut cu 17% in iulie, pana la 1,49 de milioane de unitati. Vanzarile GM au scazut cu 23%, cele ale Ford si DaimlerChrysler cu cate 34%, in timp ce vanzarile a zece companii asiatice au crescut in medie cu 3,2%, pana la 617.802 unitati.
Cota de piata a Toyota