Productia de telefoane mobile este industria cu cea mai rapida crestere din lume, a apreciat Ron Garrigues, presedintele diviziei de echipamente mobile a companiei Motorola. Daca in 1990 se vindeau intr-o zi, in intreaga lume, aproximativ 14.000 de telefoane mobile, acum aceasta cifra a sarit la 2,2 milioane. Iar in 2010, vanzarile de telefoane mobile vor atinge 4 milioane de unitati zilnic, a mai spus Garrigues.
Aceasta industrie o devanseaza clar pe cea a computerelor personale, cel putin numeric: primul miliard de telefoane celulare s-a vandut in 15 ani, perioada in care numarul de PC-uri livrate abia a atins 500 de milioane.
Actualmente exista aproximativ 2 miliarde de utilizatori de telefonie mobila la nivel mondial, iar strategia Motorola, numarul doi mondial dupa Nokia, are la baza sloganul "Sa-i conectam (la comunicatii mobile, voce si Internet, n.r.) si pe cei neconectati". Altfel spus, lupta pe piata mondiala a telefoniei mobile se da pe un numar de 3 miliarde de potentiali clienti.
Motorola, cea care a lansat acum 25 de ani primul telefon mobil comercial din lume, se afla pe primul loc din punct de vedere al cotei de piata in America de Nord si in America Latina si ocupa a doua pozitie in Europa si Asia de Nord. Cum Europa, cu unele exceptii in est, este o piata saturata si matura, competitia se desfasoara pentru dominatia in zona asiatica, mai ales in India si China.
Iar Motorola pare hotarata sa controleze decisiv uriasa piata chineza, nu numai in ceea ce priveste terminalele mobile, ci si echipamentele de retea. In acest sens chairman-ul si directorul executiv al Motorola, Ed Zander, a anuntat un parteneriat cu gigantul chinez Huawei, pentru deschiderea unui centru de cercetare si dezvoltare la Shanghai, destinat telefoniei de generatia a treia in standard UMTS.
Scopul: Motorola doreste sa prinda din urma Ericsson, Noki