Romania a inregistrat anul trecut unul dintre cele mai ridicate ritmuri de crestere a pietei de bunuri de uz casnic (detergenti) la nivel mondial, potrivit unui studiu publicat de compania de cercetare de piata AC Nielsen.
Romania a inregistrat un ritm de crestere de peste 25%, la fel ca si Rusia, in conditiile in care media ritmului de crestere la nivel mondial a fost de 4%. Un ritm de crestere peste medie, 13%, a fost inregistrat de pietele emergente, cum este cazul Romaniei.
Desi reprezinta doar 8% din totalul vanzarilor la nivel global, pietele emergente reprezinta o oportunitate pentru companiile de profil de a-si stabili brandurile pe o piata care este departe de saturatie, subliniaza studiul AC Nielsen.
"Consumul acestor produse in tara noastra este inca sub media europeana, iar cresterea constanta a penetrarii categoriei pe piata determina dinamica acestei categorii. De asemenea, cresterea comertului modern ca importanta pe piata locala este un factor care contribuie la impulsionarea consumului", a declarat Alexandra Gatej, presedintele Unilever South Central Europe.
Compania detine, conform unui alt studiu al AC Nielsen, o cota de piata de 29,6% pentru detergenti de rufe si de 18% pentru produse de curatare a locuintei.
"Cresterile pe categoriile mentionate (bunurile de uz casnic - n. red.) se datoreaza dezvoltarii comertului modern, orientarii clientilor catre produse la pachete economice - discount-uri pentru cantitati mai mari, de exemplu la detergent, orientare inspre pachetele de 6-9 kilograme - sau introducerii marcilor proprii care ofera calitate la preturi foarte bune", spune Andreea Mihai, marketing manager al lanturilor de hipermarketuri Carrefour.
Carrefour, cel mai mare lant de hipermarketuri din Romania, reprezinta unul dintre principalele medii de distributie a produselor de uz casnic.
"In