Piata interna pentru sticla gravata si pictata lipseste in totalitate. Articolele romanesti exportate in Franta, Italia, Germania si Australia aduc anual 10.000 de dolari unui producator.
Investitie mica, multa daruire, inventivitate si multa rabdare - acestea sunt ingredientele pentru inceperea unei afaceri cu obiecte de arta din sticla. Cum majoritatea privatizarilor din industria sticlariei au dat gres, mai sunt foarte putini producatori mici care fac treaba. Un roman indragostit de minunata arta a gravurii si picturii pe sticla vinde produse romanesti, realizate de el si familia lui, pe piata externa. Firma Prodquartz din Medias exporta de cativa ani intreaga productie. "Am lucrat 20 de ani la sectia de creatie a fabricii Vitrometan. Datorita directorului din acea perioada, am inceput sa ma perfectionez in aceasta frumoasa meserie de gravare a sticlei", a explicat Manole Micu, proprietarul Prodquartz.
AFACERE. Vanzarea de sticla gravata si pictata aduce bani frumosi, insa de la 1 ianuarie 2007, data integrarii Romaniei in Uniunea Europeana, nu se stie cum va fi afectata afacerea. "Nu putem vorbi de o cifra de afaceri foarte mare, in medie nu a depasit 10.000 de dolari pe an. Numai Dumnezeu stie ce ne asteapta dupa integrare, insa eu sunt increzator, deoarece produsele mele sunt de mult pe piata statelor membre UE", a declarat Manole Micu.
Produsele realizate de meseriasii de la Prodquartz merg in totalitate la export. "Sticla gravata si pictata la Medias ajunge pe pietele din Franta, Italia, Australia si Germania. Ajunge acolo unde clientul stie sa aprecieze munca noastra", a explicat Manole Micu. Acesta isi exprima regretul fata de lipsa cererii pentru produsele sale pe piata interna. "Imi pare rau ca romanii nu stiu sa aprecieze arta. Ceea ce facem noi este arta", spune Manole.
ARTA. Sticla pictata e cautata
PRACTICA. "Fiind o me