Howard Schultz nu este singurul american vrajit de aroma unei cafele fierbinti. Dar a fost primul care a reusit sa transforme aceasta placere intr-o afacere de miliarde de dolari.
Presedintele Starbucks Coffee Co. (nascut in anul 1953) a copilarit intr-un cartier marginas din Brooklyn. Chiar daca acum Starbucks este un brand care se vinde precum cafeaua fierbinte, aducandu-i venituri de miliarde de dolari, Schultz provine dintr-o familie saraca, iar tatal sau se chinuia mereu sa-si gaseasca de lucru pentru a-si putea intretine familia.
Howard este cel mai mare dintre cei trei copii ai familiei Schultz, fiind singurul care a reusit sa mearga la facultate, obtinand o bursa de fotbalist. In anul 1975 Schultz termina Facultatea de Comunicare la Northen Michigan University, dar curand se va angaja la Starbucks, compania pe care avea sa o conduca.
A inceput la Starbucks in anul 1982, ca simplu vanzator de cafea vrac. Ani mai tarziu, intr-una dintre calatoriile sale, inspirat de cafenelele italiene isi propune sa aduca "moda cafelei luate in oras" si in Statele Unite.
Sefii sai de la Starbucks insa n-au fost foarte incantati de idee. Prin urmare, Howard Schultz decide sa paraseasca firma si sa puna pe picioare propria companie, Il Giornale. Cu timpul Starbucks se razgandeste in ceea ce priveste distribuirea cafelei (pe care firma insista sa o comercializeze doar sub forma de boabe), asa ca vor vinde in anul 1987 una dintre ramurile Starbucks chiar lui Schultz.
Sub conducerea lui Howard Schultz compania Il Giornale isi va schimba din acest moment numele in Starbucks, extinzandu-se rapid in toate colturile Statelor Unite. Managerul american a povestit despre "construirea" imaginii si companiei Starbucks in cartea "Pour your heart into it" pe care a publicat-o in anul 1997 (scrisa alaturi de Dori Jones Yang).
Daca la inceput Starbucks in