Procter & Gamble Co., a declarat o crestere a profitului sau de 36%, datorata vanzarilor importante a gamelor de sampoane, Head & Shoulders si Pantene, dar mai ales a vanzarilor inregistrate de unitatea Gilette.
Venitul net al companiei a crescut de la 1.39 de miliarde de dolari si 52 centi pe actiune, la 55 centi pe actiune si 1.9 miliarde de dolari. Venitul total pe ultimele trei luni a inregistrat de asemenea cresteri semnificative, cu 25%, ajungand de la 14.3 miliarde de dolari, pana la 17.8 miliarde dolari. Pentru urmatorul an fiscal, este estimata o crestere de la 9 pana la 11%, au specificat producatorii pastei de dinti Crest si cei ai gamei de machiaj CoverGirl.
Actiunile P&G au crescut spectaculos cu 4.7% , astfel, de la pretul de 2.62 dolari au ajuns la 58.55 dolari la Bursa din New York, inregistrand cel mai mare salt din luna mai a anului 2001.
Pentru viitorul an fiscal, pronosticurile P&G in ceea ce priveste castigurile sunt de 2.96 dolari pana la 3.00 dolari pe actiune, mai mult cu 12 pana la 14%. Analistii au estimat ca actiunile se vor situa la pretul de 2.99 de dolari. Excluzand achizitiile, vanzarile ar putea creste de la 4 pana la 6%, comparativ cu 7%, crestere inregistrata in urma cu un an, spun reprezentantii companiei.
In acest trimestru, vanzarile grupului P&G, incluzand sampoane si cosmetice, au crescut cu 9% pana la 5.4 miliarde de dolari. Vanzarile produselor pentru casa au crescut cu 9% pana la 4.3 miliarde de dolari in timp ce produsele pentru copii si familie au inregistrat si ele cresteri, cu 4%, ajungand la 3.1 miliarde de dolari.
Gillette este unul dintre principalii jucatori pe piata producatorilor de lame si aparate de ras, piata care valoreaza 5 miliarde de dolari, anual. In acest fel, compania P&G are posibilitatea de a se extinde la nivel international, inclusiv in America Latina sau India unde dis