Dupa numeroase procese si plangeri din partea advertiserilor, principali jucatori din piata cautarii pe Internet au incheiat un acord de colaborare impreuna cu mai multe organizatii non-profit pentru a preveni si analiza fenomenul click-urilor false
Google, Yahoo si Microsoft, companiile care detin cele mai utilizate motoare de cautare online, au anuntat semnarea unui acord de colaborare cu Interactive Advertising Bureau (IAB) si Media Rating Council (organizatie non-profit fondata acum 42 cu scopul de a masura si analiza audienta publicitatii). Acestui nou grup s-au mai alaturat de asemenea inca cateva companii care detin motoare de cautare cu o rata de utilizare mai mica.
Scopul noului grup este analizare si identificarea click-urilor frauda, fenomen care a provocat controverse in ultima perioada in industriapublicitatii online. Potrivit unor studii, aproximativ 30% din click-urile realizate pe bannerele publicitare de pe Internet sunt false, in aceste cazuri intentia de cumparare a produsului fiind practic inexistenta, relateaza Herald Tribune. Unii avocati, implicati deja in nenumaratele procese dintre advertiseri si companiile care detin motoare de cautare, estimeaza valoarea acestui fenomen la peste un miliard de dolari, suma care este platita degeaba de advertiseri.
Fenomenul costa practic in click-ul pe un banner publicitar fara a se intentiona achizitionarea sau aflarea mai multor informatii despre produsul caruia i se face reclama. Click-urile sunt realizate fie de angajati ai site-urilor care gazduiesc bannerul � cu scopul incasarii unei sume mai mari din publicitatea postata pe site-ul propriu, fie de concurenti ai companiei care isi face publicitate prin aceasta metoda, scopul final fiind incarcarea facturii de publicitate a companiei concurente. De asemenea, unii jucatori din industrie au afirmat ca aceste click-uri ar fi inventate chia