Compania Unilever a anuntat un beneficiu aferent celui de-al doilea trimestru al acestui an in crestere cu 42%, pentru o cifra de afaceri in crestere cu 3,9%, insa marja sa operationala a dezamagit pietele, iar titlurile au inregistrat o scadere la Bursa.
Potrivit Reuters, actiunile Unilever au scazut ieri cu 4,27% (1,234 pence) la Bursa din Londra.
Gigantul anglo-olandez, furnizor de produse de consum curent (Omo, Cif, Knorr, Rexona etc.) a reusit astfel sa depaseasca asteptarile analistilor, care mizau pe o crestere a cifrei de afaceri de cel mult 3,7%. In aceeasi perioada a anului trecut, concernul anuntase o crestere a cifrei de afaceri cu 2,9%.
Beneficiul operational al grupului a crescut la randul sau cu 20%, la 1,44 miliarde de euro.
Marja operationala a atins si ea 14% pe acest interval, in crestere cu 2%.
O greutate foarte mare asupra evolutiei grupului au exercitat-o in ultimul timp investitiile ce urmareau dinamizarea marcilor-cheie, precum supele Knorr, sapunul Dove si detergentii Omo. ''Unilever investeste pentru a-si dinamiza cresterea, in vreme ce obiectivele pe termen lung sunt inca inferioare performantelor unor concurenti ca Danone si Nestlé'', declara un analist.
Directorul general al grupului, Patrick Cescau, mizeaza totusi pe o ameliorare a marjei operationale in acest an, in ciuda cresterii costurilor materiilor prime. ''Sunt increzator in atingerea obiectivului de crestere a cifrei de afaceri cu pana la 5% si a marjei operationale cu peste 15% pana in 2010'', a precizat el.
Compania Unilever a anuntat un beneficiu aferent celui de-al doilea trimestru al acestui an in crestere cu 42%, pentru o cifra de afaceri in crestere cu 3,9%, insa marja sa operationala a dezamagit pietele, iar titlurile au inregistrat o scadere la Bursa.
Potrivit Reuters, actiunile Unilever au scazut ieri cu 4,27% (1,234 pence