Nu stiu care e situatia in Europa, dar in America diamantele au mare cautare. Si au si mai mare cautare daca te casatoresti. Cind oamenii aud ca vreo prietena de-a lor se marita, nu sint putini aceia care ii apuca mina strigind in gura mare "Ia sa vedem piatra!". Binenteles ca piatra cu pricina e pe inelul de logodna si trebuie sa fie cit mai mare cu putinta. "Traditia" de pina de curind era sa ai un singur diamant pe inelul de logodna, dar moda cere acum sa ai trei: "trecutul, prezentul si viitorul". Imi amintesc pe vremea copilariei mele reclamele de la televizor ale grupului DeBeers (cel mai mare cartel al diamantelor din lume) care adresau telespectatorilor intrebarea retorica: "Sa fie, oare, salariul tau pe trei luni prea mult pentru ceva care va dura tot restul vietii?". Pe mine una ma convingea, si, dupa cit se pare, si pe alte femei. Marimea diamantului de pe deget demonstra cit de bogat era barbatul pe care il imbirligasei. Tot la moda mai e acum sa ai si verigheta incrustata cu diamante, care sa se asorteze cu inelul de logodna cu cele trei diamante ale sale. In plus, cum a devenit de la sine inteles ca toate femeile vor primi inele de logodna cu diamante, DeBeers produce si comercializeaza si inele cu diamante "pentru mina dreapta", pe care femeile trebuie sa si le cumpere singure si care, spre diferenta de inelul de logodna, ar avea rolul de a simboliza individualitatea si independenta. Sau, asa cum spune sloganul DeBeers, "Mina ta stinga spune noi. Cea dreapta spune eu. Femei din lumea intreaga, ridicati mina dreapta". "Mina ta stinga e inima ta", spune alt slogan publicitar. "Cea dreapta e vocea ta".
Reclamele si-au atins telul. Aproape toate femeile au inele de logodna, si cele mai multe dintre ele sint cu diamante. In ultima vreme, insa, pentru a fi diferite sau pentru ca nu le plac diamantele, femeile aleg alte pietre pretioase. Vinzarile