Dezvoltarea pietei auto din Romania a condus, in ultimii ani, la o crestere a sectoarelor adiacente vanzarilor de autoturisme. In timp ce dealerii auto, societatile de leasing sau bancile obtin profituri consistente ca urmare a evolutiei acestei piete, companiile de asigurari se confrunta cu probleme serioase.
Crestere profitabila
Specialistii considera ca jucatorii de pe piata asigurarilor se afla in plin proces de schimbare a opticii de abordare a afacerilor. Daca pana acum, cea mai mare parte a asiguratorilor, indiferent daca aveau actionariat strain sau autohton, vanau o cota de piata cat mai consistenta, din acest an, cresterea portofoliului va fi trecuta in plan secund, managerii orientandu-se spre profit.
Noua abordare are loc pe o piata segmentata, in care companiile au cote bine definite, ce nu pot fi modificate spectaculos, in conditii normale. Avand in vedere ca cea mai mare pondere a cheltuielilor unei societati de asigurari este reprezentata de plata daunelor - chiar peste 75% din total - este evident ca va fi tintita chiar reducerea acestei ponderi.
Solutia nu va fi o crestere abrupta a pretului politelor, deoarece ar genera o migratie serioasa a clientilor spre alti asiguratori, care ofera produse mai ieftine. Oricum, companiile din domeniu se declara hotarate sa renunte la politica de atragere a clientilor prin preturi mici, care sa acopere cheltuieli mari. In caz contrar, vor fi pandite de faliment.
Cosmarul politelor auto
La nivel national, asigurarile auto - respectiv RCA, CASCO si Cartea Verde - se afla pe primul loc in structura industriei, in primele sapte luni din 2006.
O situatie usor diferita se remarca in judetul Cluj, care detine un „parc auto” consistent, de aproximativ 150.000 de