Ne luam 25 de limuzine pe luna. La numai sase luni, segmentul masinilor de lux a urcat cu 59% comparativ cu 2005. Cea mai importanta schimbare pe acest sector a fost schimbarea de lideri, BMW cedind locul intii celor de la Mercedes.
Peste 160 de clienti au optat pentru achizitionarea unei limuzine in primul trimestru al acestui an in Romania. Numarul lor a crescut semnificativ in comparatie cu perioada ianuarie-iunie a anului precedent, cind s-au inregistrat 95 de unitati vindute pe acest segment.
Pe ansamblul intregului an 2005, au fost comercializate in Romania 253 de masini din clasa F, de lux, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). Daca anul precedent Bayerische Motoren Wercke (BMW) a dominat piata cu autoritate prin modelul Seria 7, controlind mai bine de o treime, in acest an rivalul german Mercedes si-a luat revansa.
Virful de gama al constructorului din Stuttgart, S-Klasse, a fost achizitionat in prima jumatate din 2006 de 80 de clienti, dupa ce in perioada similara a anului trecut reusise vinzari de numai 24 de unitati. Pentru BMW Seria 7 au optat 29 de cumparatori, numarul lor fiind in scadere fata de primele sase luni din 2005, cind producatorul auto din M?nchen a comercializat in Romania 39 de unitati.
Astfel, dupa sase luni, BMW trece pe locul secund in ierarhia vinzarilor de limuzine pe piata auto romaneasca.
Audi A8 a realizat un salt important al vinzarilor in prima parte a acestui an, de la 17 unitati in 2005 la 42 de unitati.
Injumatatiri la Maserati
Daca la sfirsitul perioadei ianuarie-iunie din 2005 constructorul italian Maserati a comercializat in Romania sase unitati Quattroporte, in intervalul similar al acestui an numarul unitatilor vindute s-a injumatatit.
Modelul Phaeton al celor de la Volkswagen a fost com