Astfel, pentru a se alinia la standardele de mediu impuse de catre Uniunea Europeana (UE), specialistii implicati in acest proiect de reducere a poluarii au propus doua solutii. Prima dintre ele se refera la dotarea parcului auto cu autobuze ce au motoare mai putin poluante.
Astfel, in locul motoarelor de tipul Euro-0, Euro-1, Euro-2 si Euro-3 cu care sunt in prezent dotate autobuzele clujene, RATUC ar dota autobuzele numai cu motoare de tipul Euro-3 sau Euro-4, lucru ce ar reduce semnificativ gazele toxice emanate in atmosfera.
Din pacate, aceasta solutie este extrem de eficace doar in teorie, atata timp cat nici RATUC si nici Consiliul Local Cluj-Napoca nu ar putea sustine din punct de vedere financiar inlocuirea motoarelor autobuzelor.
Cu alte cuvinte, oricat de tentanta si benefica ar fi aceasta solutie, fara sprijinul unor eventuali sponsori, schimbarea motoarelor mijloacelor de transport in comun este momentan imposibila. Cea de-a doua solutie propusa de specialisti se refera la utilizarea unor carburanti alternativi mai putin poluanti, adica biocarburnati. Atat Consiliul Europei, cat si H.G.
1844/2005 sustin promovarea utilizarii biocarburantilor in transporturi. Mai mult, definind lista produselor considerate a fi biocarburanti pentru transportul in comun, Consiliul Europei a realizat o lista a avantajelor folosirii biocarburantului in detrimentul combustibilului clasic.
Astfel, biocarburantul produce mai putine emisii daunatoare in timpul obtinerii lui, utilizarea biodiselului intr-un motor diesel conventional ducand la o substantiala reducere a hidrocarburilor nearse si a emanarii de microparticule in atmosfera. De asemenea, se elimina emisiile de oxizi de sulf si se reduce riscul imbolnavirii populatiei prin gazele nocive emise zilnic in trafi