"Învăţăm, ne jucăm şi ne cunoaştem mai bine pe noi înşine", sub acest generic ar putea fi rezumate activităţile organizate de Floare de Colţ Sighişoara, în cadrul programului de vară desfăşurat pentru al treilea an consecutiv, în perioada 15 iunie-16 august.
De acest program beneficiază 35 de copii sighişoreni care provin din familii defavorizate sau dezorganizate social. Activităţile cu cei mai mici au loc pe două grupe, programate fiecare în diferite zile ale săptămânii. După-amiază, o dată pe săptămână, timp de trei ore, psihologul Monica Ştefănescu studiază cu un grup de adolescenţi psihodrama ca şi modalitate de psihoterapie în grup. La acest curs iau parte 7-8 adolescenţi, grupul cu care se lucrează în momentul de faţă fiind deja cel de-al cincelea.
Specialiştii psihologi şi psihopedagogi ai programului comunitar Floare de Colţ, alături de voluntarii care coordonează programul de vară, îi ajută pe copiii înscrişi să-şi petreacă timpul liber sau vacanţa în mod constructiv.
Accentul este pus pe activităţile creative: modelaj, conduită civilizată, teatru, audiţii muzicale de calitate (în timpul cărora se încearcă "debarasarea" copiilor de manele) şi chiar lecturarea unor scurte povestiri din Biblie, dezbaterea unor concepte precum smerenia sau bunătatea, completate cu desene ilustrative şi pilde.
"Copiii care vin la Programul de vară sunt de credinţe diferite, la fel şi profesorii, iar activităţile religioase se fac cu acordul părinţilor, aşa încât să nu se creadă că se ajunge la prozelitism", ne-a spus Petronia Popa, coordonatorul Floare de Colţ (Veritas).
Ideea centrală a programului de vară anul acesta este "definirea sentimentelor". O "roată a sentimentelor" -suport didactic- îi încurajează pe copii să descrie stările sufleteşti prin care trec.
Programul de vară se va încheia festiv, în prezenţa părinţilor, a rudelor sa