Cu lucrarile la calea ferata care intarzie cu orele trenurile, SNCFR da o palma litoralului.
O zicala romaneasca spune "Sa te feresti de drumul lung si omul prost". Daca vrei sa ajungi insa pe litoral, n-ai ce face. Un drum de 220 de km (Bucuresti-Constanta), care in orice tara civilizata s-ar face in maximum trei ore (cu masina sau trenul), la noi se parcurge in cinci-sapte ore, la noroc.
Autostrada Soarelui e ca o palnie care se zgarceste in zona Cernavoda-Negru Voda si te obliga sa stai la cozi interminabile pana ajungi la destinatie.
"Magistrala" de cale ferata se modernizeaza in plin sezon si sileste toate trenurile sa ocoleasca, sa circule incet si sa opreasca in toate haltele pentru un bine care va fi, chipurile, din 2009, cand vom ajunge cu trenul la mare intr-o ora si jumate, gratie unei viteze de peste 160 km/ora. Ministerul Transporturilor da, in acest fel, o palma peste ochi litoralului romanesc.
37 de km intr-o ora si jumatate
Intercity. Cel mai rapid tren din Romania. Mai iute ca el e doar avionul. Un bilet Bucuresti-Constanta, dus-intors, costa cam 900.000 de lei vechi si ofera privilegiul de a calatori intr-un climat modern, in vagoane facute la Astra, singurele care, chipurile, pot circula cu 200 km/ora pe la noi.
Trenul se pune timid in miscare. Cele doua nasici ne impart ziare gratuit, inainte de a ne cere biletele, si le zambesc cat de larg si artificial pot ele celor patru englezi care merg la un seminar.
Englezii intreaba, pe limba lor, de ce nu functioneaza aerul conditionat. Zambetul nasicii se urzica in fata ofensei: "Yes, merge!", da ea amplu din maini, ca si cand ar vantura aerul, aratand indignata spre locul de sub fereastra de unde iese, timid, o urma de aer ce va fi conditionat, de indata ce trenul va prinde viteza.
Trenul se incapataneaza sa nu prinda viteza, iar dupa o ora si jumatate de ocol dat