In urma cu doua zile, profesorii din preuniversitar au facut o declaratie soc: vor sa boicoteze sesiunea a doua a examenului de bacalaureat. Liderul Federatiei Sindicatelor Libere din Invatamint, Aurel Cornea, a spus ca practic, profesorii nu si-au propus boicotarea examenului, ci pur si simplu, nu mai vor sa participe la examene in conditiile in care baremele de corectare au un grad atit de mare de subiectivitate.
Acesta reactie a cadrelor didactice vine dupa ce ministrul Educatiei a hotarit sanctionarea a 94 de profesori, pentru aproape 20 dintre acestia urmind desfacerea contractului de munca. Aceasta masura drastica, unica in istoria postrevolutionara a invatamintului romanesc, a fost luata pentru acele cadre didactice care au dat cu 3,5 pina la 4,5 puncte pe o lucrare mai mult decit merita.
Decizia i-a ingrozit pe profesori, insa masura luata de ministru este justa. Oare cit de subiectiv ar trebui sa fie un barem de corectare pentru a se admite ca normale diferente la evaluare mai mari de 3 puncte? Pai daca asemenea diferente nu trebuie sanctionate dur, atunci de ce se mai dau examene?
Ca s-au descoperit asemenea diferente intre doua evaluari nu mai mira, cred, pe nimeni. De ani de zile, anumite judete sint abonate la procente de promovabilitate nerusinate, peste 90%, de parca acolo ar fi numai elevi buni si foarte buni. O aberatie, insa nimeni, pina acum, nu a avut curajul sa si demonstreze ca in acele judete corectarea nu se face asa cum ar trebui. Diferenta intre nota sase si nota noua este imensa atunci cind candidatii se clasifica dupa aceasta medie, iar favorizarea unui elev cu atitea puncte este clar frauda. Nu poti pune noua pe o lucrare de sase, sau sase pe o lucrare de doi. Orice dascal stie ca nu mai este vorba de subiectivitate. Si atunci, de unde aceasta reactie dura a profesorilor? Din dorinta de a nu-si asuma respo