Masterfoods Romania ar putea deschide o fabrica in Romania in conditiile in care piata dulciurilor si cea a produselor pet-food (hrana pentru animale) isi vor continua ritmul sustinut de dezvoltare.
"Piata produselor pe care activam noi este inca in formare in Romania si nu se poate vorbi de profitabilitate fara o masa critica de consum care sa sustina volumele produse de o fabrica in regim optim de functionare. Scopul nostru este sa aducem piata acestor produse la un nivel de dezvoltare optim pentru a putea trece la o etapa superioara de investitie", a afirmat Ilinca Burlan, external affairs manager in cadrul Masterfoods Romania.
Desi consumul de ciocolata in Romania a crescut in ultima vreme, el ramane inca la un nivel scazut in comparatie cu tarile din Uniunea Europeana, ceea ce releva potentialul de dezvoltare al pietei autohtone, potrivit jucatorilor din domeniu.
In prezent, se consuma anual in Romania putin peste un kilogram de ciocolata pe cap de locuitor, mult sub media de 6-7 kilograme/cap de locuitor din Europa, arata datele furnizate de Masterfoods.
"Acesti factori determina din partea companiilor producatoare prezente pe piata un efort catre inovatie", a comentat Ilinca Burlan.
La randul sau, segmentul de petfood (hrana pentru animale) ar putea avea o dezvoltare importanta in urmatorii ani.
"Piata de petfood din Romania este formata mai ales din importuri tocmai pentru ca este o piata inca in formare", a precizat Ilinca Burlan.
Datele Institutului National de Statistica citate de Masterfoods arata o crestere de 700% a pietei de petfood in intervalul 1999-2005
Prima fabrica de hrana pentru animale de pe piata locala este construita in prezent la Buftea de catre grupul de firme Nordic, activ pe segmentul productiei si distributiei de bunuri de larg consum. Investitia in acest proiect este estimata la peste