- Economic - nr. 155 / 9 August, 2006 Tarnaveni are cale ferata privata! O laudabila initiativa a unui indraznet patron a prins contur in domeniul cailor ferate, sector care, in ultimii zece ani a dat tot mai multe semne de sucombare. In conditiile in care Societatea Nationala a Cailor Ferate recunoaste ca este incapabila sa asigure administrarea patrimoniului pe anumite trasee ale tarii, o serie de firme private vad, totusi, diferite modalitati de functionare cat de cat normala a activitatii pe unele sectoare de importanta secundara, sa zicem. Asa se face ca firma brasoveana Keolis SRL (patron Florin Hadarean) a preluat, recent, traseul de cale ferata Blaj - Tarnaveni - Praid, care masoara aproape 110 km. Conform contractului de concesionare, care vizeaza o perioada de cinci ani, firma respectiva - care are deja o buna experienta prin preluarea si a traseelor Zarnesti - Intorsura Buzaului si Sfantu Gheorghe - Bretcu - are in "grija" toata infrastructura, sinele, statiile si instalatiile de semnalizare. De asemenea, personalul a fost preluat integral, cu tot cu salariile, de la SNCFR. Dupa o perioada de monitorizare atenta, au fost luate masuri de optimizare a transportului pe acest tronson, prin suplimentarea numarului de curse, in raport de solicitarile sporite, precum si marirea vitezei de circulatie. De notat inca: traseul Blaj - Tarnaveni - Praid se parcurge, cu automotoare de doua vagoane, in circa doua ore, iar pretul, pe distanta maxima este de 80.000 de lei (vechi). In linii mari, traseul urmareste cursul raului Tarnava Mica si partial Drumul Vinului, pe care autoritatile din judetele Alba si Mures doresc sa-l promoveze in ideea unei oportunitati de turism. Traseul trece prin trei statii importante si circa zece alte statii secundare, fiind utilizat, preponderent - deocamdata - de navetisti, fermieri si comercianti. Orgoliile si interesele obscure Au rupt,