nimic de oferit potenţialilor vizitatori.Muzeografii sunt dispuşi să povestească istoria muzeului oricui se arată interesat. Nu prea au însă cui spune toate câte ştiu. Ei ne-au mărturisit nimic de oferit potenţialilor vizitatori.
Muzeografii sunt dispuşi să povestească istoria muzeului oricui se arată interesat. Nu prea au însă cui spune toate câte ştiu. Ei ne-au mărturisit că, mai ales acum, vara, când oamenii pleacă în concediu, sunt zile în care nimeni nu calcă pragul muzeelor lor.
Muzeul CFR - de la Giuleşti la Gara de Nord
Potrivit muzeografului Oana Munteanu, Muzeul CFR a fost deschis, iniţial, în 1939, pe stadionul Giuleşti. "Erau trei săli sub tribune şi alături exista un parc de linii, nefolosit, în care au fost garate locomotive, păstrate special pentru muzeu", ne-a zis Oana Munteanu. În 1953, muzeul s-a deschis, provizoriu, în sediul în care se află acum, cu ce s-a putut recupera de atunci. Locomotiva Călugăreni este printre puţinele piese ce au mai rămas din muzeul de la Giuleşti. "Datează din 1869, e cea mai veche din România, una dintre cele mai vechi locomotive funcţionale din Europa. Cea reală este la Depoul Bucureşti Călători", ne-a explicat muzeograful. În Muzeul CFR se mai găsesc colecţii de vagoane de marfă după al Doilea Război Mondial, uniforme, colecţii de şepci de pe vremea lui Carol, de pe vremea lui Ferdinand, uniforma unui lucrător român de pe trenul Orient Expres, dar şi un telegraf de la sfârşitul secolului al XIX-lea. Potrivit muzeografului, cea mai spectaculoasă locomotivă este Pacificul, pentru că era cea mai rapidă: 126 km/oră "iuţeală maximă". Avea roţi cu diametru de 1,85 m. În muzeu se găseşte şi biroul personal al arhitectului Anghel Saligni. O altă piesă ce merită văzută este automotorul construit în 1937 de uzinele Malaxa, care a câştigat o serie de premii internaţionale. Avea "iuţeală maximă 110 km