AOL s-a trezit in mijlocul unei furtuni mediatice dupa ce a facut publice din greseala peste 20 de milioane de cautari pe Internet realizate de aproximativ 650.000 de utilizatori ai serviciilor sale
Divizia de Internet a celei mai mari companii media din lume Time Warner Inc. a facut publice in urma cu 10 zile o serie de date personale privind utilizatorii sai, informatiile putand fi regasite pe un site apartinand AOL. Intamplarea nu a fost desoperita decat in weekend, cand mai multe bloguri au reperat documentele facute publice de AOL, pornind un val de proteste la adresa companiei americane.
AOL a facut publice peste 20 de milioane de cautari realizate pe Internet de catre utilizatorii sai intr-o perioada de trei luni din acest an. Mai mult, datele publicate ofera si informatii privind continuarea cautarii asupra unui termen, cum ar fi click-ul pe un rezultat sau pozitionarea acestuia din urma in pagina de rezultate. Datele publicate de catre AOL reprezinta date intime, compania realizand acest fapt fara a obtine acordul persoanelor in cauza.
Reprezentantii AOL si-au cerut scuze ieri pentru prima oara de la momentul incidentului, calificand intamplarea ca un eveniment nefericit si nedorit. �Am dat-o in bara. Suntem nervosi si foarte suparati�, a declarat purtatorul de cuvant al AOL, Andrew Weinstein. Acesta a adaugat ca a fost initiata o investigatie in departamentul care a facut publice aceste rezultate, pentru a se descoperi cum si de ce s-a produs aceasta �greseala�. Oficialul companiei a adaugat ca aceste informatii au ajuns publice dupa ce compania a dorit, intr-un gest �inocent�, sa ofere lumii academice mai multe informatii depspre cautarile pe Internet.
�Cum sa iti omori sotia�
In informatiile oferite de AOL se regasesc toate cautarile introduse de 650.000 dintre utilizatorii serviciilor companiei americane, procentul acestora