Grupul Magyar Olaj es Gazipari (MOL) a raportat o crestere de 49,4% a vanzarilor de combustibil in Romania in primul semestru, fata de primele sase luni ale anului 2005. Evolutia a survenit pe fondul extinderii retelei de benzinarii, in urma preluarii Shell Romania, dar si al majorarii volumului mediu vandut. Vanzarile magazinelor din benzinariile din Romania au avansat cu 38,4% fata de primul semestru al anului trecut, potrivit raportului financiar semestrial al grupului ungar, citat de Mediafax. Compania opereaza 138 de unitatii de retail al carburantilor la nivel local, estimandu-si o cota de piata de 13% in Romania. Contactati de ZF, reprezentantii companiei nu au dorit sa comenteze informatia pana la inchiderea editiei. La nivelul intregului grup, MOL a inregistrat o crestere de 19% a profitului net aferent trimestrului al doilea, la 76,7 miliarde de forinti (284 milioane de euro), depasind estimarile analistilor, care plasau profitul in jurul cifrei de 64 de miliarde de forinti. Avansul a fost determinat de pretul ridicat al petrolului, diferenta dintre cotatia petrolului Brent si pretul petrolului Ural, precum si cresterea vanzarilor. Profitul operational a crescut cu 32% in trimestrul al doilea, la 102,3 miliarde de forinti, iar vanzarile nete s-au majorat cu 29%, la 702,2 miliarde de forinti. Compania activeaza in tari precum Romania, Slovacia, Austria sau Cehia. Grupul Magyar Olaj es Gazipari (MOL) a raportat o crestere de 49,4% a vanzarilor de combustibil in Romania in primul semestru, fata de primele sase luni ale anului 2005. Evolutia a survenit pe fondul extinderii retelei de benzinarii, in urma preluarii Shell Romania, dar si al majorarii volumului mediu vandut. Vanzarile magazinelor din benzinariile din Romania au avansat cu 38,4% fata de primul semestru al anului trecut, potrivit raportului financiar semestrial al grupului ungar, citat de Med