Un proiect de cercetare care a durat cinci ani. Un miliard de dolari cheltuiti de 36 jucatori majori de pe piata. Raportul cartii: 37% din bugetul dedicat publicitatii, sunt...risipiti.
In timp ce vestile acestea sunt pe departe bune, luand in considerare faptul ca pierderile sunt de zeci de miliarde de dolari, o carte pentru care cheltuielile sint de un miliard de dolari descopera ca este posibil sa se determine exact pierderile din publicitate, si ofera solutii pentru obtinerea unei performante mai bune din restul de 62.7% din bugetul dedicat, oferind speranta ca aceasta afacere s-ar putea revigora.
In �What Sticks�: sau mai bine zis in cartea �De ce esueaza cele mai multe campanii si cum sa iti garantezi reusitele?�, va fi lansata luna viitoare de Kaplan Publishing, si reprezinta rezultatele a cinci ani de cercetare asupra celor mai importante 36 de companii de publicitate. Cartea, scrisa de Rex Briggs, un veteran in cercetarile de piata si fondatorul companiei Marketing Evolution impreuna cu Greg Stuart, CEO al Interactive Advertising Bureau, poate fi cel mai important studiu de advertaising de la �Cum functioneaza publicitatea�, studiu realizat in anii 90'.
Gigantii de Marketing
Studiul care a generat scrierea cartii a fost facut in primul rand pe gigantii pietei, companii precum Procter & Gamble, Johnson & Johnson, Unilever, Kraft Foods si McDonald's. Cu toate acestea, cartea este scrisa destul de accesibil pentru a-si gasi ca tinta audiente printre tori creativii si oamenii de marketing. Prefata cartii, scrisa de Steven D. Levitt, autor al hitului din domeniul economic, "Freakonomics", nu vine decat sa completeze cartea, elogiind-o.
"Mi-am petrecut primul deceniu al carierei mele intr-o agentie media�, a spus Greg Stuart intr-un interviu. �M-am simtit ca un sarlatan in tot acest timp. ...Stiam in inima mea ca noi toti, nu doar Greg