Lipsa acuta de personal calificat ridica probleme companiilor din industria ospitalitatii, iar asta in conditiile in care cererea de manageri si de angajati bine instruiti creste constant, sustin hotelierii.
Chiar daca se estimeaza ca in urmatorii zece ani piata hoteliera va atrage inca aproximativ 85.000 de angajati la nivel national, perspectivele marilor angajatori din domeniu nu par prea promitatoare, majoritatea acestora declarand ca oferta de forta de munca este mult subdimensionata in raport cu nevoile lor de recrutare.
Lipsa unei scoli de profil care sa tina pasul cu piata, "vanatoarea de capete" intre marile hoteluri si migratia puternica a angajatilor atrasi de mirajul vaselor de croaziera sunt principalele motive de nemultumire ale hotelierilor de pe piata de cinci stele.
"La nivel de middle management si top management este dezastru. Nu exista personal calificat, se fura angajatii de la un hotel la altul. Cum apare un hotel nou pe piata, se uita la angajatii altora, pentru ca nu ai de unde sa iei oameni din alta parte", spune Mioara Gheorghe, director de marketing al hotelului de cinci stele din Capitala Crowne Plaza.
Potrivit acesteia, angajatorii sunt nevoiti sa investeasca foarte mult in training, pentru ca scolile romanesti de profil sunt departe de a aduce pe piata personal calificat. "Nu sunt scoli hoteliere bune care sa pregateasca personal la standarde internationale. Scoala din Romania preda dupa metode invechite. Majoritatea lanturilor care au venit in Romania au angajat oameni nu dupa experienta, ci dupa alte criterii", explica Gheorghe. Ea adauga ca training-ul pentru un post de middle management dureaza cam sase luni, apoi persoana este secondata de cineva cu experienta inca o perioada.
O alta problema pentru industria de profil este migratia personalului catre tari din spatiul Schengen sau pe navele de croaziera