Traficul rutier de marfa pe drumurile nationale din Romania va continua sa se dezvolte rapid, urmand sa se dubleze, in 2012, comparativ cu anul 2000, potrivit estimarilor Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT). "Este preconizata o crestere rapida a transportului rutier de marfa, in esenta din doua surse, respectiv transferul de la caile ferate si restructurarea economiei datorita aderarii la UE. Se prognozeaza ca la nivelul anului 2012 pe drumurile nationale traficul se va dubla fata de anul 2000", apreciaza reprezentantii MTCT. Transportul rutier de marfa reprezinta 57% din transportul intern, iar volumul transporturilor internationale prin Romania a crescut, in 2004, de peste trei ori fata de nivelul inregistrat in anul 1990, potrivit institutiei. Estimarile MTCT sunt incluse in nota de fundamentare a unei proiect de hotarare de guvern privind constructia a 26 de platforme de inspectie rutiera pentru monitorizarea traficului, inspectia autovehiculelor si cantarirea vehiculelor de transport greu de marfuri. Institutia arata ca autoritatile au majorat, pentru alinierea la normele europene, masele maxime admise pe axe, iar vehiculele supraincarcate, cu sarcini de peste 11,5 tone pe axa, determina circa 50% din degradarile produse suprafetei de rulare a drumurilor. Romania are o retea de drumuri nationale cu o lungime de 15.934 km, din care 228 km sunt autostrazi, 5.873 km sunt drumuri nationale europene, 4.419 km sunt drumuri nationale principale si 5.414 km sunt drumuri nationale secundare. Reteaua de drumuri este administrata de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania. Traficul rutier de marfa pe drumurile nationale din Romania va continua sa se dezvolte rapid, urmand sa se dubleze, in 2012, comparativ cu anul 2000, potrivit estimarilor Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT). "Este p