Flamingo International, unul dintre principalii jucatori pe piata de retail din Romania, a incheiat primul semestru al anului cu o pierdere de 4,2 mil. euro fata de un profit net de circa 33.400 de euro in perioada similara a anului trecut, potrivit standardelor internationale de raportare financiara.
Rezultatele la sase luni ale grupului Flamingo le includ, pentru prima data, si pe cele ale retailerului de electronice si electrocasnice Flanco, preluat in acest an. Datele Flanco au fost incluse doar pentru perioada mai-iunie, dupa finalizarea achizitiei.
O mare parte din pierderea raportata a fost cauzata de rezultatul inregistrat de Flanco, in conditiile in care pe datele neconsolidate Flamingo International avea o pierdere de 1,74 milioane de euro. Oficialii Flamingo spuneau totusi ca se asteapta ca grupul sa inregistreze pierdere si la finalul trimestrului al doilea, cand cele doua entitati urma sa prezinte rezultatele consolidate.
Preluarea Flanco nu este asteptata, de altfel, sa influenteze pozitiv profitabilitatea grupului in acest an, prognoza conducerii Flamingo pentru rezultatul pe 2006 indicand o pierdere de cel mult 2 milioane de euro.
Grupul Flamingo include compania- mama Flamingo International si subsidiarele acesteia, Flanco International, Flamingo Computers si Flamingo Distribution Center.
Pe primul trimestru al anului, Flamingo International separat inregistrase o pierdere de 0,85 milioane de euro.
In trecut, atat pentru Flamingo, cat si pentru Flanco, profitabilitatea era scazuta sau negativa in prima parte a anului, compania inregistrand cea mai buna profitabilitate la finalul anului.
Potrivit conducerii Flamingo, rezultatul la sase luni a fost afectat in principal de scaderea profitului din vanzari si inregistrarea unui nivel ridicat al costurilor generale si administrative.
Scaderea profitului din