In ciuda neplacerilor cauzate de lucrarile la infrastructura feroviara pe magistrala Bucuresti-Constanta, in trenurile spre si dinspre litoral s-a urcat in acest sezon estival un numar record de turisti. Plajele sunt arhipline, mai ales la sfarsit de saptamana, iar majoritatea turistilor prefera calea ferata, chiar daca durata calatoriei este mai mare.
In urma unor analize de trafic pentru acest sezon realizate de oficialii CFR Calatori, a rezultat o crestere cu peste 20% a numarului de persoane transportate spre si dinspre litoral, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
In lunile iunie-iulie 2005, traficul feroviar spre si dinspre Con-stanta a fost de 670.000 calatori transportati. Aceasta cifra a fost deja "doborata", cu toate ca sezonul nu s-a incheiat inca.
In lunile iunie-iulie 2006, traficul inregistrat de CFR Calatori pe relatia Bucuresti-Constanta a fost de 870.000 de persoane, iar prognoza pentru perioada de pana la finalul sezonului este de dublare a traficului (inca 800.000 de calatori transportati).
"Ca sa prind un loc pe jos la trenul de noapte"
Pentru a face fata cererii tot mai mari de transport, pentru 24 de trenuri a fost suplimentat numarul de vagoane, circuland la capacitate maxima. Astfel, numarul de locuri a fost suplimentat cu peste 120.000 fata de capacitatea stabilita prin programul de inceput de sezon.
De asemenea, a fost introdusa o pereche de trenuri personale de noapte, cu plecare din Bucuresti Nord. Este vorba de P 13961, cu plecare din Bucuresti la 01,30 si sosire la Constanta la 06,26, si P 13962 cu plecare de la Constanta la 19,40 si sosire in Gara de Nord la 00,35.
In cazul acestora, a revenit la moda piesa anilor '70 al carei refren era "ca sa prind un loc pe jos la trenul de noapte". Nu confortul ii atrage pe calatori, fiind vorba de trenuri p