a devenit deja o strategie de dezvoltare. Companii din sectorul IT&C, din industria componentelor auto sau textilă au găsit pe piaţa românească un loc prielnic pentru relocarea unităţilor de a devenit deja o strategie de dezvoltare. Companii din sectorul IT&C, din industria componentelor auto sau textilă au găsit pe piaţa românească un loc prielnic pentru relocarea unităţilor de producţie. Au închis ochii în faţa infrastructurii precare şi a birocraţiei şi au ales forţa de muncă ieftină şi specializată. Necesitatea reducerii costurilor, concentrarea pe anumite nişe de piaţă, dar, în unele cazuri, şi stigmatul falimentului i-au adus pe străini cu arme şi bagaje pe pământ românesc.
În domeniul componentelor auto, numărul societăţilor mixte şi al furnizorilor străini instalaţi în România s-a triplat în ultimii trei ani, susţin surse din piaţa auto. Producători mondiali de componente auto din Franţa, Italia, Germania, Belgia, SUA şi Japonia au construit linii de producţie în ţara noastră, acestea concentrându-se cu precădere la Piteşti, Timiş, Sibiu, Braşov şi Ploieşti. SNR Roulments şi Caucho la Sibiu, Yazaki şi Johnson Controls la Ploieşti, Coindu, Coficab şi Yazaki la Arad, Pirelli/Continental la Slatina sau Schlemmer la Satu Mare sunt câteva dintre companiile străine atrase de România. "Condiţiile de investiţii sunt favorabile aici", spun americanii de la Johnson Controls Romania. Cea mai mare parte a producţiei este manufacturată pentru piaţa românească: "Avem trei locaţii în România. Una - la Piteşti (Colibaşi), deschisă în octombrie 2002, unde producem numai pentru România. Apoi, mai avem încă două locaţii, una în Piteşti, unde producem garnituri pentru Dacia, şi una în Ploieşti, unde producem garnituri pentru export", ne-au explicat oficialii companiei.
Costuri mai mici cu 15%
Potrivit unui raport de consultanţă Economist Intelligence Unit (EIU)