Doua marci coreene, Hyundai si Kia, fiecare cu cite doua modele, aproape ca si-au dublat vinzarile in primul semestru din 2006, ajungind astfel sa controleze o treime din piata SUV-urilor.
Daca in 2005 vinzarile Hyundai pe segmentul de Sport Utility Vehicles erau conduse de modelul Tucson, situatia s-a inversat in acest an, in favoarea fratelui Santa Fe. In primele sase luni ale anului precedent, compania coreeana a comercializat 377 de unitati Tucson, fiind cel mai bine vindut SUV de pe piata romaneasca. In acest an, Tucson a atras 468 de clienti.
Lansarea noii generatii Santa Fe a ajutat la revitalizarea vinzarilor acestui model in Romania. Astfel, numarul unitatilor de Sante Fe comercializate s-a majorat de la 171, in prima jumatate a anului trecut, la 552 de unitati in 2006, trecind astfel de pe locul al patrulea pe primul loc in topul vinzarilor.
Pe piata romaneasca, Hyundai a consemnat aproape o dublare a vinzarilor in prima jumatate a lui 2006, comparativ cu anul trecut. Numarul total de clienti pentru cele doua modele a crescut de la 548 la 1.020. Preturile fara taxe pentru un Tucson incep de la 20.000 de euro (36.000 de euro cu toate taxele incluse), iar Santa Fe este mai ieftin cu aproximativ 1.000 de euro.
In perioada ianuarie-iunie 2006, vinzarile marcii coreene au ajuns la 3.320 de unitati in Romania, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
Kia creste mai domol
O alta marca din Coreea, Kia, a reusit in prima jumatate a lui 2006 sa ajunga cu Sportage pe locul al saselea in topul celor mai bine vin-dute zece modele de SUV-uri, avansind cu doua pozitii in clasamentul general, comparativ cu anul prece-dent.
Acest lucru s-a datorat dublarii vinzarilor modelului Sportage, care a fost comercializat in 215 unitati in prima jumatate a