Perioada reducerilor aduce cel putin 10% din cifra de afaceri a comerciantilor, iar volumele de vanzari ajung sa fie duble fata de media anuala. Cel mai important rol al reducerilor ramane insa popularizarea brandurilor, spun jucatorii din domeniu.
In lunile de reduceri, magazinele din Romania devin un "furnicar", desi aglomeratia nu este comparabila cu cea din strainatate unde clientii se bat pur si simplu pe produse. In Romania, reducerile se aplica in mod oficial de doua ori pe an, in perioadele martie-aprilie si august-septembrie, in restul anului comerciantii avand posibilitatea sa desfasoare vanzari la preturi promotionale.
Reducerile pornesc de la 20% si pot ajunge si la 80% in unele cazuri, insa se aplica indeosebi la haine si accesorii si mai putin la electrocasnice sau bijuterii, asa cum se intampla in strainatate.
Adusa pentru prima data de magazinele care comercializeaza branduri straine, moda reducerilor incepe sa prinda si la producatorii autohtoni.
"Vanzarile au crescut in volum cu 200% in aceasta perioada de reduceri. Estimam la inceputul anului ca 25% din cifra de afaceri sa reprezinte valoarea vanzarilor din perioada de reduceri iarna plus vara", spune Olivera Mihet, directorul de marketing al companiei Staff Collection, care opereaza lantul de magazine House of Art. Firma detine 50 de magazine la nivel local si si-a bugetat o cifra de afaceri de 17 mil. euro pentru acest an.
Politica firmei include discount-uri de pana la 70% in sezonul de reduceri, miscare care aduce cresteri considerabile ale volumelor de vanzari. "Reducerile reprezinta o politica internationala, care se practica in intreaga lume", explica Mihet. Altfel spus, orice companie care vrea sa isi faca simtita prezenta pe piata trebuie sa se alinieze la tendintele mondiale, mai ales cand este vorba de produse care se schimba de la un sezon la altul. @N_